- Reklama -zprávy
- Reklama -udalosti

Citroën SpaceTourer 2,0 BlueHDi 180k – Dáváme polibek na rozloučenou

Citroën SpaceTourer patří mezi auta, o která byla v redakci pro jeho kvality tvrdá bitva. Jednoduše jsme ho měli, včetně jeho sourozenců, víc než jen rádi. Doslova jsme je zbožňovali

Mně se SpaceTourer dlouho jaksi na plnohodnotný test nikdy neušel. Popravdě něco jsem si odjel is menším modelem Citroën Berlingo, nejvíc však mám najet s klasickým užitkovým Jumperem v různých motorizacích, proto jsem se na tento mezičlánek v podobě modelu SpaceTourer těšil víc než dost.

S tímto modelem, resp. s jeho pokrevními sourozenci jsem měl vždy jen krátké a rychlé letmé setkání, ze kterých jsem si kromě pozitivních vzpomínek odnesl i 2 hlavní negativa. Přeposilované, umělé elektrohydrauické řízení a totální absence bezpečných příručních odkládacích míst na mobil a peněženku. Do předních dveří se sice vešlo mnoho drobností, i velká láhev na nápoje, ale ta tam létá. Navíc já do dveří ze zásady dávám vždy jen méně cenné rychle nahraditelné věci, než řekněme reflexní vesta, či papírové kapesníky, někdo možná zapalovač a cigarety. Mezi dvojici předních sedadel bych proto s radostí přivítal box z příplatkového vybavení, popřípadě si pomohl levnějším univerzálním řešením.

eLdvojka

Do rukou se mi dávno-pradávno dostala verze se středním rozvorem a osmi místy k sezení. Druhou a třetí řadou sedadel tvoří jedna lavice pro dva a jedno samostatné sezení v podobě křesla. Opěradla lze vždy samostatně přizpůsobovat každému pasažérovi. Posed je příjemný, prostorný, kolena jsou v pravém úhlu, netlačí se vůbec k bradě jako v některých vozidlech MPV převážně starší konstrukce. Manipulace a posouvání sedadla resp. lavice je naprosto jednoduchá. Poněkud problematické je však vyjímání lavice ven z auta. Jeden člověk má co dělat, já jsem si raději po prvotním samostatném pokusu vždy raději zavolal pomocníka. Zde se ovšem naskýtá otázka, jak často to ale chcete a budete reálně dělat. Každý jistě individuálně, dle prioritního určení vozidla do rodiny či firmy.

Sbohem buď, dodávka praktická…!
Když už z dodavky vyberete sedadla, je nutné je někam odnést. Trošku divně se mi v rukou drželi, asi bych přivítal ještě jedno dodatečné držadlo. Samozřejmě, pokud je vyberete jen jednou za rok, může vám to být opravdu jedno, při pravidelnější manipulaci si toho určitě všimnete. Elektrické otevírání bočních posuvných dveří pracuje výborně. Nechyběla mi dokonce ani podkopávací funkce pro bezdotykové otevírání, která je za příplatek. Také se mi líbily i standardní sluneční síťkové clony integrované v zasklení posuvných dveří.

Pokud už chcete vozit pravidelně více než 6 lidí, určitě zvažte delší verzi L3, neboť při délce L2 si může každý vzít doslova jen příruční zavazadlo, pokud se obsah nemá podusit jako sardinky

Maximální prostor

Jako jeden z mála testovačů aut si auto sám před focením umývám a vysávám. Baví mě to. Při tomto aktu si všimnu věcí, kterých si běžný novinář nevšimne vůbec. Tím, že jsem autíčko testoval v chladném listopadovém počasí, špinavé z nitra už bylo po půl dni a chtěl jsem ho před focením vysát.

Textilní koberce jsou sice designově do maximální možné míry celistvé, ale při vysávání a vytřepávání špíny je hodnotím jako nepraktické. Se zadním rozměrným kobercem pod lavicí ve druhé řadě jsem doslova bojoval a to jak při vybírání, tak při zpětném zakládání. Takže pokud nechcete vybírat lavici, tak radím vysát v autě, což nikdy nebude tak důkladné. Hned jsem si proto představil objednávku na pryžové rohože, asi spíše takové, které by do sebe zapadají jako puzzle, něco jak nabízely a možná stále nabízejí v užitkovém modelu Jumper.

Příplatkový 220 V konektor je přímo pod sedadlem spolujezdce a je orientován k nohám zadního cestujícího. V každé řadě je ještě k dispozici také 12V zásuvka a (celkem 4), takže téměř všichni si umí mobil či tablet nabít přes dodatečnou redukci. USB konektor je v celém autě jen jeden, což je na dnešní dobu poněkud škoda.

Osm komfortních

To, že se odveze 8 lidí více než jen pohodlně, to už víte ze všech našich dřívějších testů. Ale to, že SpaceTourer s nejsilnějším vznětovým motorem s točivým momentem 400 Nm má standardně perfektní 8stupňovou automatickou převodovku, která v provozní teplotě řadí jako jedna báseň, to tuší jen málokdo. Opravdu o změně převodového stupně víte pouze díky informací na displeji přístrojové desky nebo změně otáček, což postřehne vycvičené ucho. Řadí jemně, komfortně, v rozumných otáčkách… ale co víc si přát? Asi jen to, aby byl ještě v nabídce. K tomu příjemně naladěný motor, který má dost síly, s adekvátní spotřebou vzhledem k proporcím karoserie.

Další články autora

Comments

PR článek

Nejnovější články