- Reklama -zprávy
- Reklama -udalosti

NEBEZPEČNÝ POP

O něčem jsi párkrát slyšel a máš dojem, že se orientuješ. Vznikají tak hyperboly a mediální bubliny, kde realita je někde úplně jinde. Na mužnost se stávají experti chlapi, kteří přečetli tři knihy a rok na sobě pracují. A tak je to v každém odvětví. Vedlejší efekt popu.

Pop-věda, pop-umění, pop-zprávy, pop-zasraný-životní styl. Digitalizace, masová produkce, ztráta kontaktu s realitou. Lidé milují, když mohou mít pocit, že rozumějí bez námahy, kterou skutečné porozumění vyžaduje. Namísto toho hledáme potvrzení v tom, co je populární v davu. Pokud si většina nějaký postoj a názor oblíbí, je správný. Je přece logické, že správné porozumění je to, které dává smysl většině. Nebo?

Rozumím, pokud „jednoduché pravdy“ prezentují média. Vedle barevných reklam není žádoucí uvést lidi do nějakých hlubokých myšlenek. Ale zodpovědnost za mé myšlení nenesou média, takže jim v tom ani nedávám prostor.

Život se nedá sestříhat. Obor nebo hobby, které studuješ, nelze dát do 500 slov. Věnuješ jim léta, abys porozuměl alespoň malinko, ztrácíš se a nacházíš, mýlíš se a objevuješ. Roky. Nic instantního, nic populárního, nic, po čem by toužily davy. Zkus trénovat šest měsíců třikrát v týdnu a poté dej tuto plnohodnotnou zkušenost z více než sedmdesáti tréninků do patnácti vteřin na instagramu. Nemožné.

Obrovské množství věcí, které o tomto světě „vím“, jsem přebral z pop-zpráv, protože prostě nemám čas ani kapacitu je zkoumat do hloubky. Jsem s tím ok, protože jde o věci, na kterých mi v zásadě nezáleží. Vím o nich, ale nic o nich nevím.

To, že vím, jak si hraje na kytaru, jak se drží Emol, ještě neznamená, že umím hrát na kytaru. Porozumět věcem chce čas a techniku. Námaha není nic populárního.

Úkolem „pop života“ není naučit tě rozumět, jeho úkolem je získat nakupující, vše ostatní je sekundární. Sebevědomí prodává, otázky zabíjejí.

Popkultura je plná arogance. Jen těžko prodáš „deset let dřiny a omylů, než se dostaneš k poznání“ a tak je jednodušší tvrdit, že cokoli můžeš objevit do čtyř hodin. Pokud by platilo, co tvrdí popkultura, že úspěch je věcí jedné pěvecké soutěže nebo startupu, tak by tento svět byl dávno v takové formě, že by se ostatní planety se závistí otáčely.

Pop nesnáší, pokud se něco nedá jednoduše zkopírovat, nebo je ve složce s označením “tajemství”. Proto nebude nikdy populární hluboká spiritualita, namáhavá práce, těžké tréninky, odříkání nebo mužnost.

Pokud chceš něco vědět, opře se do toho. „Četl jsem na internetu“ není poznání.

Další články autora

Comments

PR článek

Nejnovější články